Ontdek
  1. Zoeken
  2. Concerten
  3. Menu
  4. Inloggen
Karl guha en simon reinink 03b hans roggen

Van Lanschot Kempen nieuwe hoofdsponsor van Het Concertgebouw

do 11 jan 2018

Met deze - voor 5 jaar aangegane - samenwerking versterkt de oudste onafhankelijke financiële instelling van Nederland haar verbinding met kunst en cultuur nog verder.

Van Lanschot Kempen draagt al sinds 1737 bij aan het behoud en de opbouw van het culturele erfgoed in Nederland. Zo is Van Lanschot Kempen partner van het Van Gogh Museum. Ook krijgen talentvolle Nederlandse kunstenaars via de jaarlijkse Van Lanschot Kunstprijs de kans onderdeel te worden van de oudste bedrijfskunstcollectie van Nederland. Het zijn diverse vormen van culturele ondersteuning, die elkaar kunnen versterken en verrijken. Zo kunnen ze bijdragen aan de groei van ons cultureel vermogen.

Het vermogen van muziek
Karl Guha, bestuursvoorzitter van Van Lanschot Kempen, vertelt: 'Wij richten ons op vermogen, waarbij we alles wat het leven de moeite waard maakt als uitgangspunt nemen. Daarbij gaat het niet alleen om bezitten maar ook om delen. Nu en in de toekomst. Kunst en muziek zijn ook vormen van vermogen. Ze tonen ons de schoonheid en de zin van het leven. Het is belangrijk dat mensen elkaar kunnen blijven ontmoeten om kunst en muziek met elkaar te beleven. En dat gebeurt op een heel bijzondere wijze in Het Concertgebouw.'

Gedeelde missie
Simon Reinink, algemeen directeur van Het Concertgebouw, benadrukt de gedeelde missie van de twee instituten: 'Wij zijn zeer blij met Van Lanschot Kempen als hoofdsponsor. De missie van Het Concertgebouw, om mensen te verbinden en te verrijken met een sublieme muzikale ervaring, sluit perfect aan bij de wijze waarop Van Lanschot Kempen zich profileert op cultureel gebied.'